Tips Mudah Cegah Osteoporosis

Tips Mudah Cegah Osteoporosis
Photo Credit : naturallyintense.net

Tulang yang normal atau sihat mengandungi protein, kolagen dan kalsium yang menjadikannya kuat. Osteoporosis adalah keadaan dimana kepadatan tulang semakin merosot yang menyebabkan tulang menjadi rapuh. Ia biasanya berlaku dikalangan mereka yang berusia. Tulang belakang, pinggul dan pinggang adalah kawasan yang biasa mengalami retak tulang yang turut berkemungkinan berlaku pada tulang rangka lain. Biasanya tiada gejala ditunjukkan sehingga terjadinya tulang patah.

Bagaimana mencegah berlakunya Osteoporosis?

Tips Mudah Mencegah Osteoporosis

1. Kawal berat badan

Semak BMI (Body Mass Index) untuk pastikan berat badan adalah ideal. Jaga berat badan agar tulang tidak terlalu banyak berada di bawah tekanan. Semakin lama menanggung beban lemak dan berat tubuh, kepadatan dan kekuatan tulang semakin menurun, ia mengundang masalah kesihatan tulang.

2. Diet yang seimbang

Pastikan anda menjaga pemakanan dan diet yang seimbang. Pemakanan yang tidak seimbang atau diet yang salah boleh menyebabkan masalah kesihatan tulang akibat kekurangan nutrisi dan zat tertentu dalam badan.

3. Gaya hidup sihat

Amalkan gaya hidup yang sihat bagi memastikan kesihatan tubuh sentiasa terjaga. Jauhi tabiat merokok dan jauhi minuman beralkohol. 

4. Pengambilan makanan tambahan/supplemen

Terdapat makanan tambahan yang mengandungi Kalsium dan Vitamin D bagi menyokong kekurangan jumlahnya pada tubuh. Pastikan memilih makanan tambahan yang selamat pada tubuh. 

Mari berkenalan dengan set penjagaan kesihatan tulang shaklee.

Tips Mudah Cegah Osteoporosis



Collagen Powder Shaklee

Mengandungi 7 bahan utama iaitu Sisik Ikan Merah, Ekstrak Kerang, Biji benih Camellia Japonica, Ekstrak Pfaffia, Kolagen Ikan, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C dan Bs.

Membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
Membantu membaikpulih sendi dan otot, melancarkan pergerakan sendi, menguatkan otot dan tulang.

Vivix Shaklee


Terdiri dari 4 bahan utama iaitu Anggur Muskat, Lobak ungu, Elderberry dan Japanese Knotweed. Resveratrol yang terkandung dalam vivix dipercayai membantu mengekalkan dan memperbaiki fungsi dan struktur sendi. Ia juga mengurangkan faktor yang menjadi punca kepada penyakit yang berkaitan sendi.

Omega Guard Shaklee

Omega Guard Shaklee mengandungi asid lemak 3 yang boleh mengurangkan keradangan pada tulang belakang. Pengambilan Asid Lemak Omega 3 yang secukupnya untuk menyeimbangkan Asid Lemak Omega 6 sangat penting bagi mengelakkan masalah tulang rapuh.


Ostematrix Shaklee

Ostematrix membekalkan nutrien harian termasuklah nutrien bagi menjaga kesihatan tulang dan gigi. Selain kalsium, ostematrix juga mengandungi Magnesium, Vitamin D, Mineral Zink, tembaga dan managanese. Bahan-bahan yang terdapat didalam Ostematrix dapat membantu mencegah masalah kesihatan tulang.

Bagaimana nak tempah set shaklee ni? 

Boleh hubungi saya atau beli secara online.

BELI SECARA ONLINE
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)