Bagaimana saya mengawal pengambilan junk food?

Photo Credit : emilyreynolds.net

Junk food? Memang agak susah nak pisahkan. Walaupun tahu junk food tak baik untuk kesihatan. Tapi still nak beli makan beli makan beli dan makan. Sedap memang sedap, hingga menjilat jari jemari. Tanpa sedar ianya penyumbang punca masalah penyakit berbahaya.

Saya pun suka juga junk food ni. Tapi akan cuba kurangkan dan banyakkan pengambilan air kosong dan supplemen. Cuba kawal pemakanan harian. Senaman juga jangan ditinggalkan. Walaupun hanya senaman ringan, tapi cuba biasakan diri melakukan aktiviti senaman dan regangan agar tubuh sentiasa cergas dan sihat. 
Sejak bershaklee ni dah banyak kesedaran tentang penjagaan pemakanan. Dan sejak bershaklee ni juga dah sedar betapa pentingnya jaga kesihatan. 

Sebab tu kalau boleh kawal pemakanan tu saya akan cuba kawal.
Semua tu masuk dalam perut. Dan salah satu punca penyakit tu pula bermula dari pengambilan makanan yang tak sihat.
Jom amalkan pengambilan makanan yang sihat.

Nak beli supplemen dan vitamin Shaklee? boleh je, hubungi saya atau beli secara online.


Nak jadi ahli shaklee? Nak bisnes dengan Shaklee? Mudah je, mari daftar sekarang. Hubungi saya
www.wasap.my/60193901309

Jom pilih Shaklee :)
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
msfizakawaii.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)