Kenapa Vision Board Penting?

Kenapa Vision Board Penting?

Awak ada Vision Board tak? Apa VB tu?

VB tu target atau plan kita untuk our future yang di visualize kan dalam bentuk gambar yang di lekat dalam paper atau apa-apa je la yang penting nampak hari-hari dan buat kita bersemangat nak achieve.
VB ni memang sangat penting dalam aktiviti harian kita. Bila kita ada VB barulah kita 'nampak' apa impian-impian kita, apa target kita, apa yang ingin kita capai. 

Contoh, kita target nak beli rumah pada dua tahun akan datang. Kita masukkan target tu dalam VB. VB tu kita buat besar-besar biar nampak jelas dan puas hati. Lekat di sebelah cermin atau mana-mana tempat yang awak selalu nampak. Bila dah selalu nampak, awak akan rasa awak WAJIB realisasikan. Jadi bila dah letak MINDSET WAJIB REALISASIKAN, so awak kan bertindak dan bersungguh-sungguh untuk capai target tu.

Sama juga dalam bisnes, kena sediakan VB untuk bisnes, bila ada VB baru senang nak buat plan. Awak pun buat stratergy, gandakan usaha, dan segala macamlah untuk capai impian awak tu.

Sebba tu VB sangat penting. 

Saya baru je start buat last year, alhamdulillah walaupun tak semua tercapai tapi ada juga yang tercapai. (Tapi bukan dalam pic ni la yer, pic ni contoh je) ðŸ˜….

Saya terinspirasi dengan VB sifu saya Amelza Kamel. Dia buat sungguh-sungguh sampai apa yang dia target lebih dari itu. I is jealous ðŸ˜„.
So, this year kena usaha lebih untuk capai semua impian yang dah di impikan.
Semoga tahun ni lebih baik dari sebelumnya.
Harap kita semua dapat realisasikan impian kita.

Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
msfizakawaii.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)