Recharge diri dihujung minggu


Bila weekend je macam-macam aktiviti kita buat kan. Kemas rumah la, basuh itu ini, beli barang dapur, keluar dengan family dan macam-macam lagi.

Weekend juga masa untuk recharge diri sendiri, dah stress-stress dengan kerja hakiki, dengan kerja-kerja dirumah, jadi hujung minggulah waktu untuk kembalikan kekuatan mental kita. Yela, bagi la 'me time' untuk diri sendiri. Asyik kerja je. Mana tak stress?

Salah satu aktiviti weekend saya ialah mem'baking'. Yang ni ikut mood ðŸ˜…. Bila mood rajin nak buat itu ini jadilah ia. Kalau tak rajin tak jadilah jawabnya ðŸ˜„.

Ni salah satu cara saya recharge diri dan 'me time' saya. Boleh dikatakan ni adalah hobi baru saya. Walaupun ada masa cubaab saya failed atau rupanya tak berapa nak cantik tapi bila tengok keluarga makan dengan gembira sampai licin, hati pun rasa bahagia. Sedap tak sedap habis jugak. hehe. tu pun satu kepuasan buat diri kan. Hilang rasa stress tu.

Jadi, korang buatlah apa-apa aktiviti pun atau buatlah hobi korang. Jangan terperap dalam bilik dan tidur je. Walaupun tidur tu memang best. hehe. Tapi sebaiknya buat suatu aktiviti. Biar rasa seronok dan dalam masa yang sama dapat buat apa yang kita suka.

Make sure ada masa untuk 'me time' , ok.

Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
msfizakawaii.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)