SHAKLEE BEBAS UJIAN KE ATAS HAIWAN

SHAKLEE BEBAS UJIAN KE ATAS HAIWAN
Photo Credit : linkedin.com

Sejak join Shaklee ni banyak benda saya belajar. Shaklee ni educate kita soal pemilihan sesuatu produk. Bukan suplemen je tapi skincare pun kena pilih dengan betul.
Kita ni biasanya bila nampak iklan jenama yang terkenal lagi lagi yang menonjolkan supermodel yang cantik, mulalah terpengaruh. Mulalah nak cuba tanpa semak dulu info dan bahan yang terkandung di dalamnya.
Terutama sekali bab UJIAN KE ATAS HAIWAN.

Ada info yang menyatakan bahawa DNA tikus dan babi menyerupai DNA manusia, jadi sebab itulah mereka memilih untuk melakukan ujian keatas haiwan.
Ujian ke atas haiwan ni boleh terus dapat analisis kesannya dan menjimatkan kos R&D. Tapi, ia bukanlah satu tindakan yang beretika dan juga bukan sesuatu perkara yang harus dibanggakan.
Nak tau tak, Youth Shaklee tidak diuji ke atas mana-mana haiwan. Tapi ia telah diuji sendiri oleh CEO Shaklee, Mr Roger Barnett.
Prinsip Shaklee dalam hal ini ialah untuk tidak menyokong sebarang penganiayaan ke atas haiwan, jadi CEO sendiri yang menjadi bahan ujikaji kerana beliau percaya dengan kebolehan team pakar kecantikan Shaklee.
Sungguh tinggi tahap konfiden abam Roger ni kan, itulah yang membuatkan saya lagilah bertambah yakin nak guna. Sama-sama lah kita menyokong kempen hentikan penganiayaan terhadap haiwan, heee. 👍




SHAKLEE BEBAS UJIAN KE ATAS HAIWAN

Korang boleh check website https://www.crueltyfreekitty.com/ kalau nak tahu lebih detail tentang info ni. 

Harap perkongsian ni bermanfaat.


Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309


Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)