Apa yang membuatkan saya terinspirasi untuk terus bertahan dalam bisnes Shaklee?

Photo Credit : yourdailypositivity.com
Apa yang membuatkan saya berani ambil keputusan untuk serius dalam bisnes shaklee? Of course la sebab nak cari pendapatan sampingan kan.

Nak cari side income sebab apa? Yelah zaman sekarang semua perlukan duit. Nak itu kena duit, nak ini kena duit. Semua perlukan duit. Tambah-tambah lagi kaki jalan macam saya ni. Otak nak travel je. Emm masalah...
Tapi itu hanyalah 'alasan' untuk berbisnes tapi sebenarnya lebih daripada itu. Alasan utama adalah 'untuk masa hadapan'. Yes, sampai bila nak makan gaji je? Sampai bila gaji takat tu je. Then saya fikir juga, macamana nak tambah 'isi tabung masa depan' saya?

Impian dalam Vision Board ada macam-macam, tapi nak realisasikan tu semua perlukan duit. Sebab tu lah kena ada income lain selain dari kerja makan gaji dan sebagainya. Salah satu cara ialah dengan 'build own business'. 

Sekarang dah takde istilah 'tunggu'. No, nak tunggu sampai bila? Sampai dah tak berdaya nak berjalan? Sampai usia makin lanjut? Sampai putera raja nak meminang? Berpijaklah dibumi yang nyata. Takde yang bergolek. Semua kena cari sendiri. Semua kena usaha sendiri. Kita bertanggungjawab atas nasib dan masa depan kita. Kita yang menentukan apa kita nak jadi in future. Dah usaha sungguh-sungguh, berdoa padaNya then barulah berserah padaNya. 

Jangan hanya menunggu sesuatu yang tak pasti akan datang bergolek pada kita. Ubah diri untuk tentukan siapa kita pada masa hadapan. Choose your own path. Don't wait !
Alasan itulah yang membuatkan saya lebih terinspirasi. Impian saya yang membuatkan saya terinspirasi. 
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
msfizakawaii.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)