Kenapa Obses Dengan Shaklee?


Apa la yang bagus sangat dengan Shaklee ni sampai jadi obses ?

Asyik asyik Shaklee.
Shaklee itu Shaklee ini 😒

Blog cite sal Shaklee, IG post sal Shaklee, FB lagi arr. Tak boring ke? Orang lain pula naik muak. hehe Tapi bagi saya yang dah memang 'obses' dengan Shaklee tak rasa bosan pun. Malah seronok bula dapat sharing benda baik ni.

Sejak join Shaklee ni banyak sangat benda BAIK saya dapat.

 Sedar tentang penjagaan kesihatan.

Sebelum ni saya bukan la seorang yang ambil berat tentang pemakanan. Jaga makan pun sekadar cukup syarat je. Kiranya tak terlalu serius. Bila dah sakit baru sibuk nak jaga pemakanan. Tapi sejak join Shaklee, saya didedahkan tentang kepentingan menjaga pemakanan. Apa kesan buruk bila tak jaga pemakanan.

 Sedar tentang kebaikan pengambilan suplemen dan vitamin.

Haa yang ni pun sekadar cukup syarat je. Makan tapi tak konsisten. Kadang lama nak habis walaupun sebotol. Beli beriya-iya tapi tak follow syaratnya. Emm...ikut suka je kan. Then, bila sendiri dah jadi SID Shaklee baru sedar kenapa kena konsisten ambil suplemen dan vitamin ni.

 Belajar sesuatu yang baru / ilmu baru.

Yang ni banyak sangat. Banyak benda baru yang saya belajar. Ilmu berniaga, ilmu marketing, ilmu blogging. Ilmu yang sebelum ni saya tak terfikir pun akan belajar. Dari langsung tak tahu, sekarang saya dah boleh ajar orang lain pula. Kan bagus tu.

 Dapat kawan baru.

Dalam Shaklee, ada team yang akan support kita. Jangan risau, kita takkan terkapai-kapai sendiri. Ada kawan-kawan yang akan tolong kita. Masa ni la juga saya dapat berkenalan dengan ramai SID Shaklee, kenalan yang hebat-hebat.

 Diri lebih positif.

Perubahan yang amat ketara bagi saya. Saya lebih positif. Dalam berniaga banyak cabaran dihadapi, semua tu takkan dapat dilalui dengan mudah. So, untuk terus kekal kena kuat dan tak boleh mengalah.

 Belajar atasi kelemahan diri.

Dalam dunia bisnes ni jugalah saya sedar kelemahan diri. Bila dah tau apa yang kurang apa yang salah, so dah boleh atasi dengan mudah. Jangan biarkan ianya berulang.

 Lebih confident.

Saya ni seorang pemalu. Nak kenalkan diri sebagai SID pun susah bagi saya. Saya bukan jenis yang suka tonjolkan diri. Tapi dalam bisnes Shaklee kalau asyik berselindung macamana orang nak kenal? Macaman orang nak beli produk dengan kita? Jadi dari seorang yang tak yakin, setapak demi setapak berani ke depan. Dah berani nak tonjol diri. Dah berani nak bagitau kat semua orang yang saya ni Pengedar Sah Shaklee.

 Kenal potensi diri.

Ya, sejak join Shaklee ni baru saya kenal potensi diri. Baru tau rupanya saya boleh buat. Cuma tak pernah cuba sebelum ni. Kadang kita ni kena ada sesuatu yang 'push' baru lah keluar dari kepompong kan. Barulah menyerlah.

Eh sebenarnya ada banyak lagi. List panjang-panjang nanti ada yang naik muak pula. Tapi apa yang saya sedar memang banyak kesan positif yang saya alami.

Alhamdulillah. Beruntung join Shaklee. Ni bukan cerita rekaan. Ni apa yang saya alami. Korang pun boleh alaminya.

Meh join Shaklee.
Bagaimana? Hubungi
📲 www.wasap.my/60193901309
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)