Bagaimana Shaklee Mempengaruhi Kehidupan Harian Saya?

Bagaimana Shaklee Mempengaruhi Kehidupan Harian Saya?

Mula-mula join Shaklee bukan untuk bisnes. Tapi lebih kepada untuk diri sendiri. Sebab nak tingkatkan kesihatan. Yelah setiap hari bukan semua nutrisi dan vitamin kita dapat penuhi untuk tubuh. So saya kena fikir sendiri cara bagaimana untuk dapatkan semua nutrisi dan keperluan tubuh selain pengambilan makanan berkhasiat seperti buahan dan sayuran. So caranya dengan pengambilan supplemen dan vitamin untuk topup apa yang patut.
Bila dah lama consume dan dah rasai kebaikannya saya fikir why not saya share kebaikannya dan dalam masa yang sama saya boleh jana pendapatan. Kan?
Jadi bermulalah episod bisnes dengan Shaklee. Tapi nak mulakan bisnes tu kena hadapi cabaran paling besar bagi saya iaitu bagaimana nak membahagikan masa dengan kerja hakiki. Mana nak attend kelas, nak update itu ini. Blog? masa tu tak buat lagi, satu sebab tak reti, dua sebab internet. 🐌 lagi laju agaknya 😂.

Tapi still promote cara offline. Dan cabaran paling besar jugak bagi saya adalah diri sendiri. Ya, diri saya sendiri. Rasa malu. Malu nak jual. Kekadang tu malas pun ada. Haa tu cabaran terbesar.
Tapi still paksa diri. Saya kena berkorban untuk terus maju. Alhamdulillah semakin hari semakin 'better'. Dah rajin join kelas. Dah rajin apply apa yg diajar oleh sifu-sifu hebat. Dah rajin update itu ini. Dah rajin ber'blogging. Dah pandai bahagi masa. Dan sifat malu tu dah boleh atasi. Dah banyak perubahan positif. Alhamdulillah 😊 
Orang kata nak berbisnes tak boleh malu. Dan mesti sentiasa ke depan. Kan kan 😊
Orang sekeliling terutama ahli keluarga pun dah mula faham dan mula adapt cara saya. Dan selalu saya la tempat rujukan tentang kesihatan. Saya akan suggest itu ini. Apa yang perlu apa yang tak boleh apa yang sepatutnya. Jadi saya perlu tambahkan ilmu lagi. So, bila diorang tanya saya boleh bantu 😊.

Alhamdulillah saya rasa bertuah dan beruntung kenal dengan Shaklee. Shaklee dah banyak ubah lifestyle saya. Dari langsung tak ambil kisah tentang kesihatan saya mula berubah ke arah mementingkan kesihatan. Peka terhadap keadaan sekeliling. Lebih positif dan sentiasa menimba ilmu tentang kesihatan. Ambil tahu tentang kesihatan keluarga dan rakan. Tanpa sedar bisnes Shaklee juga mendekatkan saya dengan Maha Pencinta. Sebab kita yakin setiap rezeki datangnya dari DIA. Jadi, sentiasa jaga kelakuan, sentiasa muhasabah diri, sentiasa berbuat baik pada semua orang. Bila kita baiki diri, insyaAllah Allah akan permudahkan urusan kita, begitu juga dengan dalam urusan bisnes. Yakin dengan rezekiNya.

Begitulah kisahnya, Shaklee memang banyak pengaruhi kehidupan harian saya.

Korang kalau nak mulakan bisnes dengan Shaklee, meh hubungi saya. Jangan malu-malu ye.
Atau korang nak beli produk Shaklee boleh hubungi saya. Tapi kalau segan atau tak suka nak contact saya boleh je beli secara online.

Nak jadi ahli shaklee? Mudah je, mari daftar sekarang. Hubungi saya
www.wasap.my/60193901309

Jom pilih Shaklee :)
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
msfizakawaii.blogspot.com

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)