Perbezaan Collagen Powder Shaklee Dengan Kolagen Lain

Perbezaan Collagen Powder Shaklee Dengan Kolagen Lain

Bila sebut kolagen tambahan, dah berlambak produk dan brand yang mengeluarkannya. Cuma kandungan dan cara penghasilan je yang berbeza. Tapi saya tak nak cerita tentang produk dan brand lain. Sebab saya nak cerita tentang keistimewaan Collagen Powder Shaklee yang membuatkan ianya SANGAT BERBEZA dengan produk kolagen tambahan yang ada dipasaran.

Bezanya collagen shaklee ni dari collagen lain ialah

1. Sumber collagen shaklee daripada marine derived collagen (sumber laut seperti ikan), iaitu sisik ikan merah, dan bukannya bovine derived collagen (dari haiwan seperti lembu dan khinzir).

Marine derived collagen adalah lebih berkesan kerana ia bertindak menghuraikan collagen untuk penyerapan 7 kali lebih baik berbanding dengan bovine derived collagen.
* berhati-hati ye dengan bovine derived collagen ni sebab kebanyakannya menggunakan collagen yang diekstrak dari kulit khinzir.

2. Saiz collagen memainkan peranan yang penting. Jisim molekul yang kecil akan mempercepatkan penyerapan ke dalam kulit, dan menjadikan ianya lebih berkesan dan efektif. Saiz yang paling sesuai adalah 1000 Dalton. Dan collagen shaklee adalah 1000 Dalton.
* jika terjumpa collagen yang bersaiz 500 Dalton adakah ianya lebih baik? Jawapannya adalah TIDAK kerana jisim molekul 500 Dalton adalah sudah tidak stabil.

3. Collagen shaklee mengandungi emollient untuk kelembapan kulit, dan antioksida untuk kesan anti-penuaan yang baik.

4. Collagen shaklee turut mengandungi Vitamin C yang menggalakkan penghasilan collagen dan bertindak menentang radikal bebas yang boleh merosakkan kulit.

5. Terdapat vitamin B2 dan B6 yang berfungsi membekalkan tenaga penting dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel tubuh.

6. Kebanyakan collagen yang diekstrak dari sumber marine, contohnya ikan, ia akan sedikit berbau, oleh itu kebanyakan pengeluar akan mencampurkan dengan perasa, pewarna, dan gula untuk cover rasa ikan tu.
Ini adalah tidak bagus sebenarnya kerana dikuatiri kandungan gula yang tinggi akan menjejaskan kesihatan kita. Begitu juga dengan tambahan perasa dan pewarna.
*Collagen shaklee adalah asli tanpa pewarna dan perasa tambahan.

7. Mengandungi bahan yang dapat menghasilkan asid hyaluronic, yang bertindak mengikat amaun air yang banyak, dan memainkan peranan yang penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lebih lembut, lembap, dan licin.

8. Collagen shaklee mengandungi glucosamine yang dapat membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan penghidratan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

9. Dos collagen yang terbaik adalah yang tidak melebihi 5000mg sehari. Kalau overdose, lebihan collagen akan disingkirkan melalui urin. So rugi je kalau ambik collagen yang berlebihan. Sebab itu dos collagen shaklee adalah 4000mg!

Itulah keistimewaan Collagen Powder Shaklee yang membuatkan ianya berbeza dengan kolagen tambahan lain yang ada dipasaran. Paling penting kolagen Shaklee selamat, Halal dan ada kelulusan KKM. Jangan risau, ok. 

Nak tau lebih lanjut boleh hubungi saya www.wasap.my/60193901309 


Jadi, jangan segan-segan hubungi saya atau beli secara online.


Pssttt... nak cakap ni, bulan ni Shaklee bagi promo best tau. Promo Cantik Menawan.
Tak nak beli ke? Kalau nak hubungi saya cepat-cepat ye. Tapi kalau tak suka saya, takpe lah. Boleh je beli secara online. hehe..


Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309



Comments

  1. Jika nak guna collagen Halal baik guna yg 100% hydrolise collagen dari ikan laut dalam sebab hydrolise adalah collagen paling ringkas yang sangat mudah serap dalam badan. Collagen kebanyakan menggunakan ikan tilapia tetapi Vital Collagen adalah satu2 collagen dari ikan laut dalam yg diimport dari Perancis.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)