Soya terbaik buat ibu yang sibuk

Soya terbaik buat ibu yang sibuk
Photo Credit : pixabay.com
Sebagai wanita yang sering sibuk, samada sebagai ibu berkerjaya mahupun surirumah sepenuh masa, kesibukan menguruskan rumahtangga dan hal-hal luar yang lain membuatkan sesetengah wanita mengabaikan atau tidak berkesempatan mengambil berat tentang penjagaan diri dan menguruskan diri agar lebih baik, sihat dan sentiasa cergas.

Oleh itu, dengan kebaikan potein soya yang terkandung di dalam ESP shaklee, bantu para wanita diluar sana untuk mengekalkan kesihatan sekaligus untuk penampilan yang lebih segar dan cantik.



1. Menyokong kehamilan yang sihat

Kesihatan sepanjang tempoh kehamilan adalah sangat penting untuk perkembangan bayi serta bagi si ibu hamil. Sepanjang tempoh ini, ibu hamil haruslah mengambil protein yang mencukupi bagi memenuhi keperluan janin bagi proses pertumbuhan dan perkembangan yang sihat.

Pengambilan protein secara konsisten semasa tempoh kehamilan dapat membantu meningkatkan berat dan ketinggian bayi baru lahir dan mengurangkan peratusan kelahiran bayi yang tidak cukup berat.

2. Merangsang penghasilan susu ibu

Susu ibu merupakan nutrisi terbaik bagi tumbesaran dan perkembangan bayi. Ianya juga kaya dengan antibodi yang merupakan sumber imunisasi pertama dalam saluran usus untuk bayi yang baru lahir.

Namun, ibu yang sibuk sering mengabaikan pemakanan mereka semasa tempoh penyusuan. Dengan protein soya yang berkualiti tinggi, ia membantu memenuhi keperluan protein dalam pemakanan seseorang ibu yang menyusu serta membantu menjalani tempoh penyusuan yang lebih lancar.

3. Meningkatkan kecantikan dan keserian kulit

Sesuatu yang amat menggembirakan apabila mengetahui protein yang berkualiti tinggi yang lengkap dengan kesemua amino asid perlu dapat memberikan kulit yang cantik dan berseri.

Protein soya mengandungi isoflavon yang mempeunyai aktiviti estrogenik yang membantu merangsang kulit untuk kelihatan lebih muda. Kajian turut menunjukkan bahawa pengambilan isoflavon soya membantu meningkatkan keanjalan kulit.

4. Menguatkan rambut dan kuku

Masalah keguguran rambut dan kuku yang rapuh sering dikaitkan dengan pemakanan yang tidak berkhasiat serta kekurangan nutrien, terutamanya protein. Kekurangan assid amino yang perlu, menyebabkan badan tidak dapat menghasilan keratin yang mencukupi. Akibatnya, rambut dan kuku kelihatan nipis dan rapuh.

5. Melegakan ketidakselesaan perut

Komitmen dan jadual harian yang padat menyebabkan pengambilan makanan diabaikan dimana ia boleh mendatangkan masalah ketidakhadaman, pedih ulu hati, perut kembung atau gastrikm sekiranya dibuarkan berlarutan.

Protein soya yang mudah disediakan dan berkhasiat memberikan si ibu hidangan yang cepat pada bila-bila masa, di mana jua. Kajian juga menunjukkan bahawa protein soya dapat mengurangkan penghasilan asid gastrik berlebihan dan memastikan perut anda sihat.

Bagaimana nak tempah? Hubungi saya 0193901309 atau beli secara online. Tekan je link kat bawah tu.


Terima kasih
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551



Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)