Fungsi Utama Vivix Shaklee

Fungsi Utama Vivix Shaklee

Setiap produk ada fungsi tertentu. Cara sesuatu produk itu bertindak terhadap tubuh kita juga adalah berbeza. Kalau semua produk mempunyai fungsi yang sama apa yang membuatkan ianya istimewa? 

Entry kali ni saya nak kongsi tentang bagaimana vivix berfungsi untuk meningkatkan kesihatan tubuh badan kita.

1) Membaiki dan melindungi DNA



fungsi untama vivix shaklee
sumber : google

DNA (Asid Deoksiribonukleik) merupakan komponen kimia utama kromosom dan merupakan bahan yang menghasilkan gen yang membawa maklumat pewarisan.

DNA umpama otak bagi setiap sel. Sel-sel tersebut akan menerima arahan mengenai tugas dan fungsi dalam tubuh kita. Sebab tu kesihatan sel sangat penting.

Antara faktor kerosakan sel adalah disebabkan oleh radikal bebas yang mengganggu sel-sel baru yang sihat. Kerosakan pada DNA akan berlaku apabila usia semakin meningkat. Gaya hidup dan persekitaran turut menyumbang kepada kerosakan DNA.

Vivix mengandungi Resveratrol yang tinggi dengan antioksidan. Antioksidan adalah 'musuh utama' bagi radikal bebas.


2) Kesan positif terhadap pengawal genetik

Resveratrol dalam vivix membantu mempercepatkan proses pemulihan DNA dan proses tersebut akan berlaku dengan berkesan.

Apabila proses pemulihan DNA berlaku dengan cepat, peningkatan fungsi sel juga akan meningkat sekaligus mempercepatkan proses penyembuhan sesuatu penyakit.

3) Merangsang penghasilan tenaga (Mitochondria)

sumber : google

Mitochondria juga dikenali sebagai penjana tenaga. Ia adalah organel yang bertindak seperti sistem pencernaan yang mengambil nutrien, memecahnya dan menghasilkan molekul kaya dengan tenaga untuk sel.

Fungsi utama mitochondria adalah menghasilkan tenaga sel. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel juga akan menurun.

Vivix membantu merangsang pembentukan tenaga baru mitochondria sekaligus membantu meningkatkan  tahap tenaga didalam sel.

4) Melambatkan penghasilan AGE protein

AGE (Advanced Glycation End Products) adalah protein atau lipid yang menjadi glycated akibat pengambilan gula yang berlebihan. Penghasilan AGE Protein yang tinggi akan mengakibatkan penuaan sel meningkat.

AGE protein juga didapati dari makanan yang dimasak dengan suhu yang tinggi seperti digoreng atau dibakar.

Bahan-bahan yang terkandung didalam vivix membantu melambatkan proses penuaan pada sel. Vivix juga bantu mengurangkan paras gula didalam darah ke paras yang normal.

Ni la yang membuatkan vivix sangat popular sebab fungsinya yang luar biasa. Ramai yang pilih produk ni sebab mutunya dan kualitinya.

Disini saya kongsikan beberapa testimoni pengguna vivix yang ambil vivix sebagai ikhtiar untuk meningkatkan kesihatan mereka.



Fungsi Utama Vivix Shaklee

Fungsi Utama Vivix Shaklee

Fungsi Utama Vivix Shaklee

Fungsi Utama Vivix Shaklee

Fungsi Utama Vivix Shaklee


Vivix ni bila dah cuba sekali memang nak 'repeat order' lagi 😃 Mahal bukanlah alasan. Harga sebuah kesihatan tu lagi mahal tau. Tak salah berhabis untuk kekal sihat. 

Bagi korang yang nak buat tempahan, boleh hubungi saya 😊

atau

BELI VIVIX SHAKLEE ONLINE DISINI
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)