Jom berkenalan dengan Hiragana

Dulu masa sekolah rendah memang minat dengan dragon ball. Sampai sekarang masih minat. hehe.. masa tu dah di alih suara bahasa melayu, hanya lagu opening dan ending je bahasa jepun. Bunyi best je walaupun tak faham ๐Ÿ˜‚.

Then masa study kat kolej pula ada seorang member ni dia memang minat drama jepun, kumpulan band jepun dan semua la jepun. Saya pun dah terpengaruh dengan dia.

Sampai la dapat keje kat company jepun, ada peluang belajar bahasa Jepun. Lagilah teruja sebab dah minat kan. 

Bila kita minat, senang nak belajar. Kalau awak tak minat, buatlah apa pun, memang susah nak 'masuk'. So, 'key' nya di sini ialah MINAT.

Saya tak mahir lagi. Masih belajar, dan insyaAllah terus belajar.

Ambil peluang yang ada. Kalau ada peluang belajar bahasa Korea lagilah saya nak. ๐Ÿ˜hehe

Tak sia-sia jugak belajar bahasa asing ni. Kita boleh apply bila perlu.
Contoh masa travel. Betul tak? Pengalaman saya masa travel ke Korea sebelum ni, gara-gara 'ilmu yang ciput tu' dapat lah saya harga yang murah masa tengah bargain dengan Oppa korea jual kasut boot kat Namdaemun tu. ๐Ÿ˜‚kikiki... tak sangka dia pun pandai bahasa jepun.

Haa see, untung tak?? senyum sampai telinga la dapat harga murah... (bagi saya murah la tu, beli mahal-mahal tak mampu den. Dah tu bukan selalu pakai. Kasut boot winter kut)๐Ÿ˜.

Bukan masa travel je, kalau visitor luar datang melancong kat Negara kita pun kita boleh apply bahasa yang kita belajar tu. Grammar lari, banyak salah takpe asalkan kita mencuba. Jangan sembunyikan ilmu yang dah dipelajari. Rugi tau.

So, jom saksikan short video saya tentang Hiragana.



Boleh tak tengah record video ni tiba-tiba ayam tu berkokok. Sakit hati dibuatnya ๐Ÿ˜ค.Maklumlah kat kampung. Tapi tu bukan ayam kitorang ye. 

Jadi, bagi korang yang suka atau nak belajar bahasa-bahasa asing, kena selalu praktis, buat latihan atau apa-apa cara supaya senang nak faham dan mudah nak ingat.

Nak lebih fokus masa belajar? Jom amalkan tips dibawah.


Nak tingkatkan daya tumpu atau daya ingatan untuk mudah ingat apa yang kita pelajari?
haa jom amalkan makanan tambahan. Kalau saya, of course saya pilih Omega Guard Shaklee ๐Ÿ˜Ž๐Ÿ‘.


Harap perkongsian saya kali ni bermanfaat.




Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309







Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)