4 Cara Menyebabkan Anda Penyebar Kuman dan Bakteria

4 Cara Menyebabkan Anda Penyebar Kuman dan Bakteria

ANDA PENYEBAR KUMAN DAN BAKTERIA !!!

Benarkah? Tapi bagaimana anda boleh menyebabkan penyebaran kuman dan bakteria?
Lihat senarai di bawah.

1) Pertukaran wang

Semasa proses penukaran duit syiling atau wang kertas. Samada di kedai, gerai makan, dimana-mana sahaja. Sesama rakan atau ahli keluarga juga boleh berlaku bukan? Kuman dan bakteria yang berada di tangan atau diatas duit tersebut akan menyebabkan penyebaran kuman dan bakteria berlaku.

2) Telefon bimbit

Benda yang sering anda guna, setiap hari dan setiap masa. Penyebaran kuman dan bakteria sangat mudah berlaku kerana kuman dan bakteria banyak terdapat dipermukaan skrin telefon jika anda tidak membersihkannya setiap hari. Tangan anda juga menyebabkan skrin telefon terdedah dengan kuman dan bakteria jika tidak dibersihkan.

3) Mesin ATM

Ramai orang yang menggunakan mesin ATM untuk mengeluarkan wang ataupun membuat transaksi yang lain. Kuman dan bakteria yang berada di tangan akan dipindahkan ke butang mesin ATM dan akan berpindah kepada orang yang menggunakannya seterusnya.

4) Tombol pintu

Benda ini juga sangat mudah terdedah kepada kuman dan bakteria, kerana ramai orang memegangnya ketika membuka atau menutup pintu.

Bagaimana membantu melindungi diri dan mengelakkan diri anda sebagai penyebar kuman?

Basic H2 sebagai Antiseptic


Pencuci dan Pembersih Terbaik Anda
Dirumus dari bahan organik, selamat digunakan dan bantu melindungi kediaman dan anda daripada serangan kuman dan bakteria. Masukkan Basic H2 ke dalam botol spray yang bersaiz kecil agar mudah dibawa kemana sahaja. Gunakan ia setiap kali anda menggunakan 4 benda di atas.

Vitamin C sebagai pertahanan badan

Sustained Release Vita-C Plus Shaklee pula bertindak sebagai antioksidan dimana antioksidan merupakan 'musuh utama' radikal bebas. Radikal bebas mengganggu sel-sel sihat. Vitamin C bantu menguatkan sistem pertahanan badan agar tidak mudah jatuh sakit.

Garlic Complex kuatkan sistem imun

Garlic kaya dengan beberapa nutrien seperti Vitamin B1, Vitamin B6, Vitamin C, Zat besi, Fosforus dan Alisin. Alisin adalah sejenis antibiotik yang menggalakkan sistem imun badan dengan meningkatkan sel darah putih.

Carotamox sebagai pelindung sel darah putih
Karotenoid mempunyai manfaat antioksida yang berkuasa. Ia meningkatkan sistem imun dengan pelbagai cara seperti melindungi sel darah putih daripada tekanan oksidatif dan inflamasi dan meningkatkan aktiviti natural killer cell (sel pembunuh semulajadi) dengan meningkatkan keupayaan untuk mengesan dan memusnahkan sel kanser.

Vivix sebagai pelindung sel
Vivix Shaklee merupakan minuman botani yang lazat. Dilindungi oleh 6 penerbitan paten US dan 28 paten dan paten-diproses antarabangsa yang melibatkan beberapa penyelidikan pemakanan yang hebat.

Mempunyai campuran botani daripada Ekstrak Anggur Muscadine, Ekstrak Elderberi Eropah, Ekstrak Japanese Knotweed, Ekstrak Lobak Ungu yang kaya dengan POLIFENOL.

4 mekanisme utama vivix iaitu membaiki dan melindungi sel-sel dari kerosakan, memberi tenaga kepada sel, kesan positif terhadap pengawal sel dan bantu melambatkan proses penuaan sel.

Berminat dengan produk pelindung di atas? Hubungi saya di 0193901309 untuk tempahan dan konsultasi terbaik anda.

Terima Kasih
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Sahklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)