TIPS PENGURUSAN MASA
Photo Credit : pixabay.com |
Bagi korang yang superbusy tak kisahlah busy sebab buat kerja kat rumah ke, study ke atau bisnes. Pengurusan masa kena ada supaya urusan lebih lancar dan dapat dilaksanakan.
Jom baca tips di bawah.
📌 RANCANG JADUAL HARIAN
Rancang terlebih dahulu jadual harian anda samada untuk hari esok atau seminggu atau sebulan. Bila dah ada perancangan mudah bagi kita tahu apa yang perlu kita buat dan apa yang perlu didahulukan.
📌 IKUT JADUAL YG TELAH DISEDIAKAN
Dah sediakan jadual kenalah ikut ye. Bukan rancang semata-mata. Bila kita follow yang dah di schedule kan aktiviti harian akan jadi smooth je.
📌 BERI KEUTAMAAN PADA YANG BERAT DAHULU
Maksudnya sesuatu yang urgent atau yang leceh dan susah bagi awak. Jadi bila yang ni dah buat dulu bila dah settle yang lain akan lebih mudah.
📌 JANGAN TANGGUH
Jangan tangguh apa yang telah di rancang. Bila kita tangguh atau tak buat akan mengganggu jadual yang seterusnya. Dah bertindih pulak. So terpaksa re-schedule balik 😏.
Haa tu je la. Kalau korang ada cara lain boleh tambah. Ikut kesesuaian korang. Lain orang lain caranya. Yang penting kena pandai urus dan plan.
Semoga bermanfaat.
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
msfizakawaii.blogspot.com
Pengedar Sah Shaklee
Comments
Post a Comment