8 Kebaikan Detoks Pada Tubuh Kita

8 Kebaikan Detoks Pada Tubuh Kita

Detox? Perlu ke? Selalu kita dengar detox ni untuk kurus je kan. Habis yang kurus ni macamana? Tak perlu detox ke?

SALAH !!!!

Detox ni semua orang perlu lakukan. Tak kira la gemuk ke kurus ke rendah ke tinggi ke 😂. Takde alasan detox untuk kurus je.

Dah macam-macam kita makan, dah macam-macam juga yang masuk dalam perut. Tak semua makanan yang masuk tu keluar dengan jayanya. Kalau 'tinggal' berguna dan diperlukan untuk fungsi tubuh tak mengapa, tapi kalau jadi lemak tepu , toxin sana sini? Haa tu yang jadi masalah. Masalah apa? Masalah kesihatan la.

So kenapa kita perlu detox ni? Ni la yang saya nak kongsikan ni. kenapa kita perlu detox?

✅ Buang toxin / bahan yang tak diperlukan tubuh.

Ni la tujuan utama proses detox, iaitu membuang toxin atau bahan-bahan yang tidak diperlukan tubuh. Toxin ni kalau 'simpan' lama-lama boleh membawa penyakit. Boleh menyebabkan masalah kesihatan. Sebab tu kita kena singkirkan. Tak nak ianya jadi parasit atau 'penghalang' aktiviti dan fungsi organ-organ dalaman tubuh kita.

✅ Tingkatkan sistem imun

Proses detox secara berkala dan betul membantu menguatkan sistem imun tubuh kita. Sekaligus meningkatkan fungsi sistem imun itu sendiri iaitu melawan jangkitan dan penyakit.

✅ Bersihkan sistem pencernaan

Semua makanan yang masuk tu kenalah lalu sistem pencernaan kan. Takkan terus-terus kat sistem buangan pula. So, bila dah lalu kat sistem pencernaan of course ada sisa yang ditinggalkan. Sisa yang tak diperlukan pun. Jadi, bila kita detok, apa-apa bahan yang tertinggalkan tu disingkirkan. Nak bagi salur pencernaan kita bersih dari sebarang sisa-sisa 'bahan buangan' dari 'bersarang' kat dalam tu.

✅ Mencegah risiko penyakit berbahaya

Bila toxin dan bahan yang tidak diperlukan disingkirkan, risiko serangan penyakit berbahaya juga dapat dikurangkan. Contohnya seperti masalah buah pinggang, penyakit jantung, obesiti, tekanan darah tinggi dan sebagainya.

✅ Bantu mengurangkan keradangan

Antara gejala arthritis dan keadaan kronik yang lain dapat dikurangkan dengan menyahtoksik toxin yang berada di dalam badan. Herba dan Vitamin bantu bertindak sebagai anti-radang dalam program detoksifikasi.

✅ Bantu mengurangkan bau badan

Bau badan juga dikaitkan dengan keadaan toxin di dalam badan. Oleh itu, proses detoksifikasi bantu mengurangkan masalah bau badan.

✅ Bantu meningkatkan tenaga

Apabila tubuh 'berjaya' menyingkirkan toxin-toxin yang terkumpul, fungsi tubuh akan semakin meningkat sekaligus meningkatkan tenaga tubuh kita.

✅ Bantu menurunkan berat badan

Ini antara sebab mengapa digalakkan melakukan program detoks. Bagi mencegah masalah berat badan atau obesiti, detoks adalah amat disarankan. Lemak-lemak tepu yang terkumpul tu WAJIB disingkirkan.

Actually ada banyak sebab kenapa kita digalakkan berdetoks ni. Secara keseluruhan detoks tingkatkan kesihatan tubuh secara menyeluruh.

Haa nampak tak manfaat detoks ni? Jadi janganlah salah sangka detoks hanya untuk kurus je.

Lagi bagus kalau detoks dengan Set Detoks Shaklee 😊.
Bagaimana? Meh hubungi saya explain satu-satu.

📲 www.wasap.my/60193901309

Nak beli secara online pun boleh, takde masalah. Klik je link di bawah.

BELI SET DETOKS SHAKLEE ONLINE

Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)