Perlukah target dalam hidup kita?


Dalam hidup kita kena ada target. Kita nak apa, nak jadi apa, nak buat apa. Semua perlukan target.

Belajar pun perlukan target. Nak skor berapa, apa pencapaian yang awak nak. Apa awak nak jadi in future.

Dalam hidup pun macam tu. Kena ada target. Awak nak jadi apa? Nak jadi kaya? Nak jadi orang berguna? Nak berjaya dalam kerjaya?

Bisnes pun kena ada target juga. Nak sales berapa banyak setiap bulan? Nak berkembang sampai tahap apa? Nak bertahan berapa lama?

Semua pun perlukan target. Kalau takde target ibarat memanah tanpa sasaran. Panah ikut suka je, nak panah kat mana. Kita hidup biar ada matlamat. Sebab tu target sangat penting.

Dan sama jugalah macam saya , ada target dalam bisnes Shaklee ni. Saya nak bisnes semakin berkembang dan dalam masa yang sama dapat bantu orang sekeliling. Biar sama-sama berjaya dan biar sama-sama sihat sejahtera.

Target akan bawa ke mana hala tuju kita. Kalau tak, tak ke mana lah kita. Sebab tu juga perlu ada vision board. Vision Board tu adalah target & plan kita yang dah di visualize kan. Baru nampak jelas dan baru bersemangat nak capai target.

Jangan takut letakkan sasaran. Walaupun tak semua apa yang ingin dicapai tak tercapai tapi sekurang-kurangnya kita berusaha. Jangan sekadar letak target tapi tiada usaha yang dilakukan. Mana nak dapat hasilnya? Jadi fikir-fikirkanlah.

Sekian, celoteh saya kali ni. Hehe..

Korang kalau nak order Shaklee boleh hubungi saya ye.

#donepromote




Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309





Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)