Pentingnya menjaga kesihatan

Pentingnya menjaga kesihatan
Photo credit : fitnesstalk.com.au
Sebelum ni saya pernah kongsikan apa lifestyle yang saya inginkan.

Cool, happy & healthy 😎

Yup, tulah lifestyle yang saya inginkan. Sentiasa bersederhana dan yang paling penting sihat 😊.

Allah dah bagi macam-macam nikmat secara percuma jadi perlukah kita sia-siakan? Jadi nikmat kesihatan pun janganlah diabaikan. Nampak macam mudah. Macam tak nampak kesannya. Masa sihat memang la kita 'mudah lupa'. Tapi bila dah terlantar, dah jatuh sakit, dah tak tahu penawar atau dah macam-macam cara kita buat tapi tak berkesan jugak, masa tu barulah datang kesedaran akan nikmat Allah yang kita abaikan.

Sebab tulah saya berusaha untuk sentiasa menjaga kesihatan. Jaga pemakanan walaupun 'selalunya main bantai je' 😅. Tapi still berpada-pada. Saya pastikan ada masa untuk bersenam atau buat aktiviti riadah walaupun 'agak jarang' tapi berusaha curi masa untuk lakukan. Dan cari inisiatif lain seperti pengambilan suplemen untuk 'topup'apa yang kurang yang diperlukan oleh badan.

Bab suplemen tu of course saya pilih shaklee. Sebab kesedaran menjaga kesihatan tu la saya terjebak dengan shaklee. Saya pilih shaklee bukan suka-suka, tapi sebab saya nak yang terbaik untuk kesihatan tubuh jadi saya pastikan saya pilih yang selamat dan terbaik.

Sebelum ni saya alami masalah antibodi yang lemah. Mudah diserang selsema, batuk dan demam. But setelah ber'shaklee, dah berapa lama ntah 😅, saya nampak banyak sangat kesan positif. Of course tahap kesihatan saya dah improved. 😊. Alhamdulillah dah memang jodoh saya jumpa shaklee 😊.

So, saya akan berusaha dan pastikan saya sentiasa merealisasikan lifestyle yang saya inginkan.

Cool, happy and of course always healthy.

Awak pula bagaimana? 😄

Apa-apa pun lifestyle yang awak inginkan jangan abaikan nikmat kesihatan tu, ok?

Korang kalau nak order shaklee boleh hubungi saya.
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)