Pentingnya bersenam/bersukan untuk kekal sihat

Pentingnya bersenam/bersukan untuk kekal sihat

Dulu masa sekolah memang tak suka bersukan atau apa-apa aktiviti lasak. Tak minat. Fullstop 😅

Masa study pun jarang nak join apa-apa aktiviti. Bukan tak minat bersosial tapi aktiviti-aktiviti macam tu memang langsung tak minat.

Tapi bila dah semakin dewasa ni (cewah, ayat nak bagi sedap hati tak mengaku usia makin meningkat 😂) baru ada kesedaran betapa pentingnya aktiviti-aktiviti macam tu. Bukan sebab minat tak minat tapi sebab PENTINGNYA UNTUK KESIHATAN.

Ya memang betul, aktiviti semua tu baik untuk kesihatan dan stamina. Sebab tu saya dah mula 'suka'. Takdelah nak pecut 100m ke atau marathon, sekurang-kurangnya berjogging atau cycling pun dah cukup 😊. Ikut kemampuan masing-masing. Kalau awak mampu buat semua tu pun tak jadi hal.

Jangan pula kata nak bersenam sebab nak kurus semata-mata. Emm tu je la alasannya. Nope ! Ingat yang kurus tak boleh bersenam? habis yang kurus keding ni tak boleh bersenam ke?

Disebabkan saya ni suka travel, dan kaki jalan, so stamina tu kena ada. Last time travel ke Jepun lebih banyak BERJALAN KAKI. Haa, kalau saya langsung tak exercise agaknya berjalan sambil menangis. Mau tak menangis jalan kaki sampai 33K step dalam satu hari? Tapi takdelah hari-hari 33K step, tak bergeraklah jawabnya saya lepas tu. Tapi memandangkan saya ada exercise sebelum ke sana so masih boleh bertahan 😄. Dari situ saya sedar, saya mesti up kan lagi stamina saya. Caranya dengan banyakkan bersenam or bersukan. Sukan apa? Hahaha..actually saya lebih banyak buat senaman ringan dan menari dalam bilik and sometime keluar jogging kat mana-mana tempat yang berdekatan.

So, jangan liat nak bersenam. Kena gerak-gerakkan badan tu supaya tak lemau je. Buat dalam rumah atau halaman rumah pun dah memadai. Betul tak? Lagi best ambik ngan suplemen Shaklee 😊.

Yup, saya ambil suplemen Shaklee sebagai makanan tambahan dan pastikan tubuh sentiasa sihat dan kekal bertenaga. Kalau nak sentiasa bertenaga saya ambil ESP Shaklee. Saya nak pastikan tubuh sentiasa sihat dengan ambil vitamin Shaklee dan Omega Guard. Kalau saya senaraikan satu-satu memang panjanglah jadinya post saya ni. 😄

Korang kalau nak tanya apa-apa tentang produk Shaklee boleh whatsapp saya 😉
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309

Related Post






Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)