Cara atasi tekanan/stress

Photo Credit ; pixabay.com
Ada masanya kita perlukan ruang. Ruang untuk diri sendiri. Ruang untuk hilangkan tekanan/stress setelah penat berdepan dengan pelbagai cabaran dan ujian dalam kehidupan seharian. Betul tak?

Apa yang korang lakukan untuk hilangkan keserabutan yang sedang dihadapi?

Ada orang dia lebih suka shopping untuk hilangkan stress, ada yang suka bercuti, bercucuk tanam, bermain dengan haiwan peliharaan, baca buku, tengok wayang, borak dengan kawan, bermain game dan macam-macam lagi.

Lain orang, lain cara tangani stress yang dihadapi. Masing-masing dengan cara sendiri. Tapi bagi korang yang tak tahu nak buat apa, apa kata korang cuba hiking. Panjat la mana-mana bukit yang berhampiran.

Mungkin bagi sesetengah orang yang tidak gemar dengan aktiviti outdoor seperti ini tidak akan pilih aktiviti ni, betul tak? Tapi sebenarnya aktiviti ni sangat baik untuk tingkatkan kesihatan tau. Disini kita akan diuji bukan sahaja fizikal tapi juga mental.

Aktiviti hiking menguji ketahanan fizikal dan stamina. Ketahanan tubuh sangat diperlukan. Dalam masa yang sama ianya juga menguji ketahanan mental. Disini kita diuji samada kita mampu bersabar, mampu kawal minda kita untuk teruskan pendakian atau tidak. Dan semestinya menguji emosi.

Mungkin agak mencabar bagi korang yang baru pertama kali melakukannya. Tapi bila dah selalu buat, korang akan berasa seronok untuk mencuba lagi.

Yang menariknya aktiviti hiking ni akan dekatkan kita dengan alam semulajadi. Kita akan berasa lebih tenang, rasa segar, dan akan bantu hilangkan tekanan/stress yang sedang dihadapi.

Bagaimana korang nak pastikan sentiasa bertenaga sepanjang pendakian?

Saya syorkan amalkan pengambilan suplemen Shaklee dan salah satunya ialah Coq-trol Plus Shaklee.

Cara atasi tekanan/stress

Kenapa Coqtrol Plus Shaklee?

Tenaga yang berkekalan
Kandungan CoQ10 yang lebih tinggi menghasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel kita serta membekalkan tenaga dengan lebih cekap. Peningkatan CoQ10 membantu meningkatklan kekuatan otot dan mempercepatkan pemulihan luka.

Peredaran darah yang sihat
CoQ10 lebih tertumpu kepada organ-organ yang menggunakan banyak tenaga seperti jantung, peredaran darah yang sihat menunjukkan jantung kita kuat dan sihat. kita memerlukan CoQ10 tambahan untuk memastikan jantung kita berdegup sihat kerana ia membantu menguatkan otot-otot jantung, menyokong fungsi jantung yang sihat.

Bagaimana nak tempah?
Hubungi saya di 0193901309 atau beli secara online disini.

Terima kasih
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)