Bagaimana virus denggi tersebar?

Photo Credit : sci-news.com
Bagaimana virus denggi tersebar?

Apabila nyamuk yang membawa virus denggi menggigit seseorang, virus itu memasuki kulit bersama dengan air liur nyamuk itu. Ia mengikat dan memasuki sel darah putih, dan menghasilkan semula di dalam sel semasa mereka bergerak ke seluruh badan.

Sel darah putih bertindak balas dengan menghasilkan beberapa protein isyarat, seperti sitokin dan interferon, yang bertanggungjawab untuk banyak gejala, seperti demam, gejala seperti selesema, dan rasa sakit yang teruk.

Dalam jangkitan yang teruk, pengeluaran virus di dalam tubuh sangat meningkat, dan banyak lagi organ (seperti hati dan sumsum tulang) boleh terjejas. Cecair dari kebocoran aliran darah melalui dinding salur darah kecil ke dalam rongga badan akibat ketelapan kapilari.

Akibatnya, kurang darah beredar di dalam saluran darah, dan tekanan darah menjadi sangat rendah sehingga tidak dapat membekalkan darah yang mencukupi ke organ-organ penting.

Tambahan pula, disfungsi sumsum tulang disebabkan oleh jangkitan sel stromal menyebabkan penurunan bilangan platelet, yang diperlukan untuk pembekuan darah yang berkesan; ini meningkatkan risiko pendarahan, komplikasi utama demam denggi yang lain.

Suplemen cadangan bagi pesakit demam denggi

Set Denggi Shaklee

NUTRIFERON SHAKLEE

Kenapa Nutriferon?

Nutriferon berfungsi meningkatkan sekaligus melindungi sistem imun tubuh kita semasa diserang virus Denggi.

Semasa Demam Denggi menyerang, Sistem Imun semakin lemah, oleh itu tubuh mudah dijangkiti virus berbahaya.

Nutriferon menggalakkan penghasilan Interferon dalam tubuh badan kita. Interferon penting bagi menghalang dan menghentikan proses pembiakan virus dan kuman-kuman lain.

PERFORMANCE DRINK SHAKLEE

Kenapa Performance Drink?

Performance Drink membantu menyeimbangkan kandungan eletrolit dalam tubuh bagi mencegah penyahhidrat disebabkan suhu yang tinggi semasa demam menyerang.

Antara gejala demam denggi ialah tubuh berasa lemah dan tidak bermaya.  Oleh itu, Performance Drink dapat membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan.

Bagaimana nak tempah Nutriferon & Performance Drink?
Boleh hubungi nombor yang tertera di bawah

atau beli secara online, hanya click link di bawah

BELI SECARA ONLINE

Terima Kasih,
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)