Omega-3 bantu lancarkan pergerakan sendi

Omega-3 bantu lancarkan pergerakan sendi
Photo Credit: 123rf.com
Tahukah anda?

Sendi adalah sambungan antara dua tulang memudahkan pergerakan seperti memusingkan kepala, menggerakkan pinggul, membengkokkan siku, berjalan, melompat dan sebagainya.

Namun, semakin menigkat usia kita, terdapat sedikit kesakitan dan keperitan yang mungkin boleh menjejaskan aktiviti harian kita.

Bagaimana Omega-3 membantu?

Bertindak sebagai pelincir sendi

Pelincir sendi terhasil secara semulajadi oleh sel pelincir tertentu pada bahagian sendi anda.
Omega-3 juga bertindak umpama pelincir yang digelar cecair sinovial yang melindungi dan melincirkan sendi. Ianya juga membolehkan pergerakan sendi yang selesa dan membolehkan sendi yang sakit dan berkeriut bergerak dengan bebas.

Atasi masalah keradangan

Keradangan adalah punca utama sakit sendi. Ia boleh menjejaskan sendi anda dan menyebabkan sendi membengkak, menjadi merah dan sakit.

Omega-3 dipercayai berkesan untuk mengatasi keradangan dengan membantu mengurangkan penegluaran eikosanoid dan cytokine yang menyebabkan degradasi rawan serta mengakibatkan kesakitan pada sendi. Ianya juga bantu mengurangkan pengeluaran tanda-tanda keradangan yang menyebabkan keradangan.

Menggalakkan pergerakan dan kelenturan sendi

Omega-3 bergabung bersama sel yang menghasilkan rawan sendi dan ianya membantu mengawal proses biasa untuk mengekalkan ketebalan tulang rawan pada sendi anda, bagi menghasilkan pergerakan dan kelenturan sendi yang lebih baik.

Membantu mengurangkan kekejangan sendi, bengkak dan sakit

Oleh kerana fungsinya yang hebat dalam mengawal keradangan, Omega-3 didapati berupaya membantu mengurangkan kesakitan, kekejangan dan bengkak pada bahagian sendi.

Pengambilan suplemen yang mengandungi Omega-3 bantu anda kekal aktif dan dapat atasi masalah kesakitan pada bahagian sendi anda.

Omega Guard Shaklee merupakan suplemen Shaklee yang mengandungi Omega-3.

Omega-3 bantu lancarkan pergerakan sendi

Kebaikan Omega Guard Shaklee

Asid lemak

Omega-3 merupakan asid lemak yang penting yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilkannya dari makanan. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. 

Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada punca andropos. Ia juga boleh mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori

DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. 

DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, memelihara penglihatan dan pendengaran, mencegah migrain. Satu hidangan Omega Guard Shaklee dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan HDA.

Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru

Omega Guard Shaklee membantu mengawal sistem imun / pertahanan tubuh seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah dan sebagainya.

Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis)

Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan berkesan.

Mencegah insomnia dan mengurangkan tekanan

Kajian membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuklah kemurungan, tekanan, kebimbangan, insomnia dan sebagainya.

Untuk tempahan, hubungi 0193901309 atau beli secara online dengan menekan link di bawah.

BELI SECARA ONLINE





Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)