Kebaikan Ais

Kebaikan Ais
Photo credit : in8life.com

Bila sebut je 'AIS' apa yang ada dalam fikiran korang? Kalau tengah panas terik rasa nak merendam dengan ais dalam tab mandi. Kalau tengah dahaga, rasa nak minum air sejuk bergelas-gelas. huhu.. betul tak?

Tapi korang tau tak apa kebaikan ais ni? Jom baca kat bawah

1. Mengecutkan jerawat

Ais bantu mengimbangi pengeluaran minyak yang berlebihan pada kulit anda dan ia bantu mengecutkan jerawat. Bagaimana? Gosokkan beberapa ketul ais pada jerawat tersebut dengan lembut. Gosok dengan cara memutar untuk beberapa minit. Kemudian bilas dengan air dan lap dengan tuala yang bersih. Ais juga bantu mengurangkan iritasi akibat jerawat.

2. Atasi masalah bengkak mata

Mata akan menjadi bengkak akibat kurang tidur, terlalu stress atau terlalu penat. Ais bantu atasi masalah bengkak pada bahagian mata. Bagaimana? Balut beberapa ketulan ais dengan kain atau tuala. Gosok dengan lembut pada permukaan kulit di bahagian mata yang bengkak itu. Kesejukan ais akan memberi kesan yang menenangkan.

3. Bantu mengecilkan liang pori

Ais dikatakan mampu membantu mengecilkan liang pori pada wajah. Bagaimana? Ambil beberapa ketulan ais dan balut dengan tuala atau kain. Tekapkan ia pada wajah sebelum mengenakan sebarang alat solek.

4. Melancarkan peredaran darah

Ia juga berfungsi untuk melancarkan perederan darah dan sangat berkesan untuk mencegah tanda-tanda penuaan seperti kedutan dan bintik-bintik hitam. Bagaimana caranya? Gosok ketulan ais yang telah dibalut dengan tuala atau kain pada wajah anda selama satu minit. Lakukan cara ini secara rutin, tiga kali sehari bagi mendapatkan hasil yang terbaik.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat.

Terima Kasih,
Beauty&Health,
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)