Kenali DTX Complex Shaklee


Kajian menunjukkan bahawa kandungan utama di dalam Shaklee DTX Complex, ekstrak biji benih pokok susu tisel menyokong keupayaan badan menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati.

DTX Complex mengandungi bahan ekstrak yang penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia turut mengandungi bahan-bahan yang digabungkan secara unik dan saintifik, esktrak daripada Schizandra dan cendawan Reishi (herba yang kaya dengan antioksida) dan ekstrak daripada dandelion, kunyit, dan articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu).

Formula yang digunakan untuk menghasilkan DTX Complex telah dipatenkan. Shaklee amat teliti menghasilkan produk mereka agar selamat, berkesan dan beri manfaat kepada pengguna.


Bahan-bahan Utama DTX Complex dan Fungsinya.


1. Ekstrak Biji Benih Pokok Susu Tisel (Milk Thistle Seed)

Proses ekstrak ini mendapatkan 80% silymarin iaitu kaya dengan bahan antioksida. Ianya membantu melindungi hati daripada toksin, termasuklah bahan beracun dan bahan kimia. Memelihara kesihatan hati. Menghalang dari kerosakan hati, batu karang dan masalah kulit seperti eczema.


2. Dandelion

Ianya membantu fungsi hati, sangat berguna ketika berlaku kebengkakkan hati dan jaundis. Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hatidan pundi hempedu, mencegah pembentukan batu karang. Membantu menghalang pembentukan endometriosis. Bertindak sebagai julap lembut untuk masalah sembelit. Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi. Bantu merendahkan paras gula dalam darah. Ianya juga baik untuk masalah kekembungan dan lebihan air.


3. Schizandra

Ekstrak biji benih dari Schizandra ini mengandungi bahan antioksida. Ia juga berkait dalam merangsang sintesis protein, meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi iaitu memperlahankan pembentukan toksin.

4. Reishi Mushroom (Ling Zhi)

Membina imun iaitu dengan membantu dalam mencegah kerosakan sel dan mengurangkan masalah bronkitis, sinusitis. Ianya juga membantu mengurangkan sindrom keletihan yang kronik dan memelihara kesihatan jantung.


5. Kunyit (Turmeric)

Mengandungi cucurmin iaitu bahan antioksida. Meningkatkan kesan anti-radang dan membantu mengurangkan kesakitan. 


6. Articok (Artichoke)

Ianya membantu membina semula sel-sel hati dan merangsang pengaliran hempedu.

Bagaimana nak tempah? Hubungi saya 0193901309 atau beli secara online dengan menekan link di bawah.


Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)