BLIND (Korean Movie) Review

BLIND (Korean Movie)


Hari ni nak share tentang satu korean movie yang saya rasa korang patut tengok. Tajuknya BLIND. Cerita lama sebenarnya. Dah berapa kali ulang tengok cerita ni 😅. Kenapa kena tengok? sebab sarat dengan pengajaran.

Jangan risau yang ni takde elemen cintan cintun ye.😆 cerita ni mengisahkan tentang seorang wanita yang mempunyai kerjaya sebagai polis.

Dipendekkan cerita, suatu tragedi telah berlaku yang menyebabkan dia kehilangan adik lelaki, dan kematian adiknya itu juga atas kesilapannya sendiri, atas kecuaiannya itu juga menyebabkan dia menjadi buta.

Dah buta of course tak dapat jalankan tugas sebagai polis kan. Tapi dia masih berminat dengan kerjayanya dan nak naik ke pencapaian seterusnya. Buta bukan penghalang baginya sampai sanggup baca buku-buku tulisan brallie.

Sehinggalah suatu hari dia hampir menjadi salah seorang mangsa dalam suatu kejadian perogol bersiri. Dia bersungguh-sungguh beri keterangan kepada pihak polis. Tapi ye la orang buta siapa nak percaya. Tapi dia tak berputus asa, dia guna kelebihan-kelebihan yang dia ada berdasarkan pengalamannya sebelum ini sebagai anggota polis, kesungguhannya itu membuatkan polis yang menjalankan soal siasat berasa kagum.

Banyak dugaan dia untuk pastikan 'penjahat' tu ditangkap polis. But of course banyak halangan kan. Dah la buta, jadi afford nya agak terhad. Nasib baik polis yang handle kes tu percaya dan bersungguh-sungguh juga nak tangkap penjenayah tu.

Atas kesungguhannya walaupun hampir kehilangan nyawa dia berjaya 'menumbangkan' penjenayah tersebut dengan keyakinan dan kelebihan dia yang buta tu.

Apa pengajaran?

Walaupun banyak yang berlaku dalam hidup, walaupun pernah berlaku sejarah hitam atau sesuatu yang beri kesan mendalam dalam kehidupan tapi semangat dan tak mudah mengalah membuatkan kita bangkit semula.

Walaupun orang pandang rendah, walaupun ada yang tidak percaya atas kebolehan kita, tapi kita sedar kelebihan kita, gunakan dan manfaatkan. Tiada siapa boleh halang.

Oh ya, akhirnya juga dia dapat lanjutkan pelajaran ke akademi polis. Inilah yang dia nak sangat.

Haa so nampak tak? Dimana ada kemahuan disitu ada jalan.

- THE END -

Happy Ending :)

Ok, tu je nak cerita.

So, enjoy the movie :)

Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)