Siapa yang berisiko untuk diserang sakit sendi?

photo credit : pixabay.com
1.  Mereka yang aktif

Samada anda seorang atlet, atau yang sering menjalani aktiviti fizikal, anda berisiko berhadapan dengan masalah sakit di bahagian sendi.

Contoh aktiviti seperti badminton, bermain bola sepak, jogging setiap minggu boleh memberi kesan kepada kesihatan sendi kerana anda meletakkan tekanan yang berterusan.

Keradangan sendi berlaku apabila sendi haus dan nipis atau ketika anda mengalami kecederaan pada sendi, ligamen atau tulang rawan.

2. Suri rumah sepenuh masa

Tugas-tugas seorang suri rumah bukanlah mudah. Aktiviti yang dilakukan setiap hari memerlukan mereka menggunakan kekuatan sendi dan otot.

Contoh seperti aktiviti mengangkat barang-barang berat boleh menyebabkan geseran antara sendi dan menyebabkan inflamasi dan bengkak sendi.

3. Warga emas

Semakin meningkat usia, semakin mudah terdedah dengan inflamasi akibat penurunan tahap kesihatan dan tindakbalas  badan yang lebih perlahan berbanding usia muda.

Tanda awal inflamasi yang akan dialami adalah seperti sendi yang sakit dan tidak selesa dengan setiap pergerakan yang dilakukan.

Bagaimana cara tingkatkan kesihatan sendi?

Salah satu cara meningkatkan kesihatan sendi ialah dengan pengambilan Omega-3.

Terdapat pelbagai sumber makanan yang mempunyai khasiat omega-3 seperti Ikan mackerel, ikan salmon, ikan herring (ikan parang), ikan sardin, kaviar, kerang, flax seeds, chia seeds, kacang walnut, kacang soya dan banyak lagi.

Namun anda juga boleh dapatkan khasiat Omega-3 melalui suplemen minyak ikan Omega Guard Shaklee.

Omega Guard Shaklee merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan yang terdiri daripada Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA). DHA dan EPA merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Bagaimana Omega Guard Shaklee membantu kesihatan sendi?

Bertindak sebagai pelincir sendi

Pelincir sendi terhasil secara semulajadi oleh sel pelincir tertentu pada bahagian sendi anda.
Omega-3 juga bertindak umpama pelincir yang digelar cecair sinovial yang melindungi dan melincirkan sendi. Ianya juga membolehkan pergerakan sendi yang selesa dan membolehkan sendi yang sakit dan berkeriut bergerak dengan bebas.

Atasi masalah keradangan

Keradangan adalah punca utama sakit sendi. Ia boleh menjejaskan sendi anda dan menyebabkan sendi membengkak, menjadi merah dan sakit.

Omega-3 dipercayai berkesan untuk mengatasi keradangan dengan membantu mengurangkan penegluaran eikosanoid dan cytokine yang menyebabkan degradasi rawan serta mengakibatkan kesakitan pada sendi. Ianya juga bantu mengurangkan pengeluaran tanda-tanda keradangan yang menyebabkan keradangan.

Menggalakkan pergerakan dan kelenturan sendi

Omega-3 bergabung bersama sel yang menghasilkan rawan sendi dan ianya membantu mengawal proses biasa untuk mengekalkan ketebalan tulang rawan pada sendi anda, bagi menghasilkan pergerakan dan kelenturan sendi yang lebih baik.

Membantu mengurangkan kekejangan sendi, bengkak dan sakit

Oleh kerana fungsinya yang hebat dalam mengawal keradangan, Omega-3 didapati berupaya membantu mengurangkan kesakitan, kekejangan dan bengkak pada bahagian sendi.

Pengambilan suplemen yang mengandungi Omega-3 bantu anda kekal aktif dan dapat atasi masalah kesakitan pada bahagian sendi anda.

Antara kebaikan omega guard shaklee selain untuk kesihatan sendi ialah;
  • Meningkatkan kecerdasan otak.
  • Melancarkan peredaran darah.
  • Mengekalkan tekanan normal darah.
  • Mengurangkan sakit kepala.
  • Membantu meningkatkan daya ingatan daya tumpu.
  • Sumber terbaik gizi janin untuk ibu hamil.
  • Bertindak sebagai antihipertensi serta pembekuan darah.
  • Mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita.
  • Memelihara kecerahan penglihatan mata.
  • Mencegah migrain.
  • Meningkatkan sistem imunisasi tubuh.
  • Membantu menstabilkan emosi.
  • Mengawal masalah berat badan.
  • Mencegah insomnia.
  • Melicinkan kulit.
Untuk tempahan, hubungi 0193901309 atau beli secara online dengan menekan link di bawah.

BELI SECARA ONLINE

Terima Kasih,
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)