Lulu yang dirindui


Post kali ni, lebih kepada sesi luahan. Rindu yang tak tertanggung. Sedih yang amat.

Antara kucing kesayanganku, telah menghilangkan diri. Hari ni masuk hari ketiga. Ya Allah, betapa aku sangat merinduinya.

Lulu. Si kucing yang gebu, aktif dan manja. Aku suka habiskan masa dengan Lulu sebab Lulu suka dibelai. Tak banyak karenah bila aku sedang memanjakannya. Walaupun aku suka kacau Lulu, tapi Lulu hanya diam dan semakin manja.

Hari pertama Lulu tiada di depan mata, hati mula gusar. Puas cari keliling rumah. TIADA. LULU TIADA. Menjelang malam, hati semakin resah. Aku yakin Lulu masih ada. Ada di sekitar rumah. Tapi aku tidak menjumpainya.

Hari kedua, hati semakin gelisah. Kemana kau menghilang sayang? Doa tak pernah putus sejak hari pertama. Entah berapa kali 'tawaf' keliling rumah dah. Masih tak ku jumpa.

Dan hari ini, masuk hari ketiga. Ya Allah, kehilangannya sangat meruntun hati. Sangat terkesan di hati ini.

Siapa la yang tak sedih. Aku menjaganya dari kecil. Aku sediakan keperluannya. Makan, minum, tempat 'poo poo', tempat tidur, mainan, dan segala apa yang boleh dan terbaik buat kucing kesayangan ku ini. Pernah dia demam diwaktu usianya masih kecil. SIMPATI dan KASIHAN melihatnya. Dijaga sepenuh hati. Alhamdulillah, berkat doa dan rasa kasih, Lulu kembali sembuh dan aktif semula.

Lulu dan kucing-kucing yang lain mengajar aku lebih bertanggungjawab. Lebih dewasa. Lebih sabar. Terlalu banyak yang aku pelajari sejak menjadi 'ibu' buat mereka.

Allah, tak tertanggung rasa rindu ini. Semoga Allah pertemukan kami semula. Semoga Allah melindungi Lulu dan kembali ke rumah semula.

Really miss u Lulu .

XOXO
miss fiza

Beauty&Health

Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)