Siapa Yang Perlukan ESP Shaklee?


ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN) bukanlah sekadar soya biasa seperti yang ada dipasaran. 
Ianya makanan yang lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.
  • Protein terdiri daripada 21 asid amino. 12 daripadanya non essential amino acid yang dihasilkan oleh badan. 9 lagi ialah essential amino acid hanya boleh didapati daripada pemakanan, tapi tidak semua kita peroleh daripada makanan harian kita. 
  • ESP mengandungi kesemua 9 asid amino penting iaitu Histadine, Isoleucine, Tryptophan, Lysine, Methionine, Valine, Phenylalanine, Threonine, Leucine.
Siapa yang sangat perlukan ESP Shaklee?

Sering sibuk
Mereka yang sering sibuk, perlukan tenaga dan perlu pastikan tidak mengabaikan pengambilan makanan. ESP Shaklee mempunyai kadar pertukaran makanan kepada tenaga yang sangat rendah(Glucose Index yang rendah). Oleh itu, tubuh sentiasa rasa bertenaga. ESP shaklee boleh dijadikan sebagai instant food jika tidak sempat menjamah makanan kerana kekangan masa.

Sering gastrik
Perut mereka yang gastrik adalah disebabkan oleh asid hidroklorik yang menghakis dinding-dinding perut, selalu juga ia memeritkan perut. Kandungan protein yang tinggi didalam ESP sangat-sangat membantu dalam membaiki sel-sel yang telah rosak pada dinding-dinding perut . Tiada lagi hakisan berlaku lantas ia akan memberi keselesaan pada perut anda.


Penghidap gastrik tidak digalakkan meminum susu. Namun, memerlukan sumber makanan tambahan yang mudah hadam dan mengenyangkan serta dalam masa yang sama memberikan tenaga untuk berpuasa. ESP mampu 'melapik' perut agar kenyang dalam jangkamasa yang lama.

Masalah kulit
1. Menghidrat dan melembapkan kulit
Bantu merangsang pengeluaran asid hialuronik untuk mengikat dan mengekalkan air dalam sel-sel kulit bagi memastikan penghidratan dan kelembapan secara optimum ke dalam kulit.

2. Meremajakan kulit
Mengandungi isoflavone secara semulajadi untuk menghalang proses degradasi kolagen dan elastin. Pengambilan protein soya secara konsisten dan berterusan dapat mengurangkan kehadiran kedutan, perubahan warna dan membantu memperbaiki penampilan kulit secara menyeluruh.

3. Kulit yang licin dan tona kulit sekata
Bantu dalam meningkatkan tekstur kulit dan mengurangkan pigmentasi untuk kulit yang cerah dan berseri.

Inginkan berat yang ideal
Disebabkan Kadar Pertukaran makanan kepada tenaga (Glucose Index) yang rendah, rasa kenyang lebih lama, dapat ini dapat mengurangkan keinginan untuk makan. Sekaligus dapat mengawal selera makan. Protein juga sangat penting bagi mereka yang ingin menurunkan berat badan.

Para Ibu
Samada ibu hamil, ibu bersalin, ibu yang menyusukan bayi, protein sangat penting kerana ianya nutrisi yang sangat diperlukan oleh tubuh. Memberikan tenaga, mencantikkan kulit, bantu menambah penghasilan susu badan, dan sekaligus bantu membekalkan nutrisi kepada kandungan dan bayi yang disusui.

Mudah letih dan lesu
Kaya dengan kandungan amino asid, ESP shaklee bantu menyokong penghasilan tenaga yang berpanjangan. Pengambilan ESP shaklee secara konsisten dan berterusan didapati meningkatkan tahap stamina yang lebih baik dan mantap.

Pelajar
Protein sangat penting untuk tumbesaran yang sihat. ESP Shaklee bantu meningkatkan sistem imun, membekalkan tenaga harian agar tidak mudah letih apabila terlalu aktif dan sibuk dengan pelbagai aktiviti.


Bagaimana nak tempah? Hubungi saya 0193901309 atau beli secara online.


Terima kasih
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Shaklee
ID : 1122551




Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)