Kenapa rezeki sangkut?

Kenapa rezeki sangkut?


Rezeki sangkut? 

Cuba muhasabah diri. Renung semula amalan harian kita. Semak balik apa yang tak betul.

Solat 5 waktu cukup tak? Ada bersedekah tak? Zakat? Zikir? Hubungan dengan keluarga, saudara mara sahabat handai baik tak?

Adakah kita berbuat baik? Ke jahat macam syaitonnirrajim? 😈 

Semoga dijauhkan. Aamiinn

Jadi semua tu sangat berkait rapat dengan rezeki kita. Rezeki ni luas. Bukan duit semata. Rezeki kesihatan, pekerjaan, harta benda, anak, kesenangan, macam macam lagi lah.

Nak Allah kurniakan rezeki buat kita pastikan perkara-perkara WAJIB yang disuruh tu kita buat. Yang dilarang tu tinggalkan. Jangan terbalik pulak.

Banyak amalan-amalan lain yang menjemput rezeki seperti berzikir, bersedekah, amalan-amalan sunat, berbakti pada ibubapa, membaca alQuran, bantu mereka yang dalam kesusahan dan sebagainya.

Percayalah sekalipun kita dalam kesempitan, tapi bila kita rajin lakukan yang di atas tu, Allah akan buka pintu rezeki kita. Sebab saya selalu alaminya. Alhamdulillah syukur sangat.

Jadi, jangan pernah kecewa kalau rezeki yang kita nak tak dapat lagi. Cepat atau lambat hanya Dia yang tahu. Kita hanya perlu yakin dan teruskan melakukan amal ibadah sebanyak yang mungkin. Insha Allah Dia pasti beri.

Terima Kasih
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309
Pengedar Sah Sahklee
ID : 1122551

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)