Cara Mudah Hilangkan Kesan Gigitan Nyamuk

photo source : google
Bila musim hujan mulalah 'musuh-musuh' kecil tu datang menyerang. Nyamuklah apa lagi. Sekecil-kecil badan tapi bila menggigit mak aii. Kalau gatal je takpe tapi kalau dia bawa virus-virus sampai kena denggi, 'hangin' juga kan.

Nyamuk tu gigit siap tinggalkan 'tanda' lagi. Tanda kalau cepat hilang takpe ni dah lah tinggalkan 'tanda'. gatal pulak tu, dah tu lambat pula nak hilang. Sakit hati? Mestilah sakit. Lagi-lagi yang berkulit cerah, ha merah kau boleh nampak dari jauh.

So, kali ni saya nak kongsi beberapa cara hilangkan kesan gigitan nyamuk pada badan kita.

1. Gel Lidah Buaya (Aloe Vera)

Gel lidah buaya ni bersifat anti-inflammation atau anti-keradangan. Kerana sifatnya yang anti-radang itu boleh membantu menghilangkan kesan gigitan nyamuk.

Bagaimana? Potong lidah buaya dan basuh. Setelah tu kupas kulitnya dan keluarkan gel tersebut. Sapu gel tu di atas kesan gigitan nyamuk.

2. Madu Asli

Madu asli bantu mengurangkan rasa gatal dengan cepat.

Bagaimana caranya? Bersihkan tempat yang terkena gigitan, kemudian keringkan. Sapu madu asli pada permukaan kesan gigitan, tidak perlu letak terlalu banyak. Apabila madu mula mengering bolehlah dibilas dengan air.

3. Kulit Pisang

Bahagian dalamnya dipercayai mengandungi bahan anti-radang, melembapkan dan bantu mengurangkan rasa gatal.

Bagaimana cara menggunakan kulit pisang untuk merawat kesan gigitan nyamuk? Gunakan kulit pisang yang segar, potongkan beberapa kulit pisang dan tekap bahagian dalamnya pada kesan gigitan nyamuk.

4. Buah Lemon

Buah lemon ni memang banyak kebaikannya pada kulit.

Bagaimana cara menggunakannya? Potong buah lemon menjadi dua bahagian. Perah lemon tersebut dan letakkan perahan air lemon dalam satu bekas. Celup kapas ke dalam perahan air lemon tadi dan sapu di atas bekas gigitan nyamuk.

Tapi kalau korang rasa leceh nak cuba cara-cara di atas tu, ada cara paling mudah. Semudah ABC. Apa cara tu? Caranya sapu je dengan Herbal Blend Shaklee. Haa kan senang. Yang ni memang krim kegemaran saya. Sebab banyak sangat fungsinya. Selain boleh hilangkan kesan gigitan nyamuk, boleh juga guna untuk kecutkan jerawat. Haa yang kena chicken pox pun boleh guna. Macam-macam tau kegunaannya. Sebab tu krim ni digelar multipurpose cream 😊💗 Suka sangat.
Cara Mudah Hilangkan Kesan Gigitan Nyamuk
Tak mahal mana pun. Harga mampu milik. Boleh guna macam-macam. Boleh tahan sampai berbulan-bulan. Sesuai digunakan untuk seisi keluarga.

Cara Mudah Hilangkan Kesan Gigitan Nyamuk

Kalau korang nak beli, boleh tempah dengan saya 😊

atau

BELI ONLINE DISINI

Terima Kasih 😊
Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309


Comments

  1. Anak kedua saya memang mudah je berkudis bila kena gigit nyamuk..Thanks for sharing..mmg kena ada herbal blend sentiasa dalam beg..

    Shaklee Baby: Produk Penjagaan Bayi Organik Yang Selamat, Lembut dan Semulajadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best guna herbal blend ni, bubuh kat jerawat nak tumbuh pun boleh. hehe

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)