Vivix Mengurangkan Ketagihan Merokok


Assalamualaikum.

Semua orang tahu rokok membahayakan kesihatan. Tapi ada juga yang degil tak nak berhenti merokok. Sebenarnya 'mereka' ni bukan tak nak berhenti merokok tapi susah nak 'tinggal' sebab dah ketagih.



Entry kali ni bukan nak cerita kandungan rokok ye, maaf ๐Ÿ˜Korang nak tahu lebih lanjut boleh tanya Encik Google ye ๐Ÿ˜ƒ Sebab saya nak cerita sal Vivix.

Bagaimana Vivix membantu perokok-perokok ni berhenti merokok?

Ok mari baca mekanisme utama Vivix,

1. Membantu melindungi dan memperbaiki DNA.
2. Memberi impak positif pada proses genetik DNA.
3. Meransang Mitokondria.
4. Melambatkan pembentukkan protein AGE (Advanced Glycation End Products).
 
Salah satu punca DNA kita rosak adalah disebabkan radikal bebas. Radikal bebas tu ape benda? 'Radikal bebas' tu adalah istilah yang sering digunakan untuk menggambarkan sel-sel rosak yang menimbulkan masalah. Radikal bebas ni 'bebas' kerana mereka telah hilang molekul kritikal, yang akan merosakkan molekul lain apabila berpasangan dengannya. Molekul2 ni akan 'merampas' mana2 molekul untuk menghilangkan keperluan itu. Apabila radikal bebas menyerang, bukan sahaja membunuh sel-sel untuk memperoleh molekul hilang tetapi turut 'mencederakan' sel atau 'merosakkan' DNA yang mewujudkan satu benih bagi penyakit.

Mana datangnya radikal bebas tu? Tengok je la bahan2 kimia yang terkandung dalam rokok tu. Dah tentu banyak radikal bebas yang terhasil. Betul tak?

So, MUSUH UTAMA radikal bebas ni adalah 'Antioksidan' dan sumber antioksidan yang paling banyak ialah Vivix ๐Ÿ˜. Bahan utama Vivix iaitu Resveratrol yang mempunyai banyak khasiat dan kelebihan. Resveratrol adalah sebahagian daripada Polyphenols yang bertindak seperti Antioksidan iaitu melindungi sel daripada kerosakan akibat radikal bebas.


 Testimoni Vivix Shaklee









 Jadi, bagi yang berazam atau berniat untuk berhenti merokok, boleh la cuba Vivix Shaklee. But don't expect minum sekali terus berhenti ye sayang. Kena consistant la beb. Kalau dah perokok tegar tu ingat senang ke nak berhenti terus ๐Ÿ˜. No no no. Yang penting semangat kena kuat, ikhtiar dan usaha. Istiqomah ye ๐Ÿ˜€ Jangan hari ni nak stop esok dah sekotak habis ๐Ÿ˜. Apa-apa pun berbalik pada diri sendiri juga, ye tak?

Nak tempah Vivix?
Boleh hubungi nombor yang tertera di bawah

atau

BELI VIVIX ONLINE

Beauty&Health
Ms.Fiza 0193901309

Comments

Popular posts from this blog

Cara merawat dan hilangkan bekas gigitan kutu kucing pada badan kita

5 Kebaikan Melakukan Rawatan Muka (Facial)

Kepentingan menggunakan pencuci muka (Cleanser)